donderdag 27 januari 2011

De ontmoeting met de waterspreeuw

Hoi allemaal
Afgelopen zaterdag ben ik met Paul naar de Amsterdamse waterleiding duinen AWD geweest
Paul en ik hebben  allebei de zelfde hobby en dat is digiscopen
Digiscopen is een apparte manier van fotograferen, het is met een vogeltelescoop en een adapter
en een camera foto`s maken van vogels en wilde dieren.
Afgelopen zaterdag hebben wij een rondwandeling gedaan in de AWD
Er is een zeldzame gast in het gebied ,de waterspreeuw
Wij hadden het geluk om deze zeer actieve vogel te spotten en er verschillende foto`s van te maken
Hier enkele foto`s van de waterspreeuw





8 opmerkingen:

  1. Mooie foto's van de Waterspreeuw! Die heb ik nog nooit in het echt gezien. De AWD lijkt me een erg mooi stukje natuur, ik hoop er ook snel een keer naar toe te kunnen!

    Groetjes Anouk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel bijzonder, zo met die digiscoop, ik had er wel eens over gelezen, dus het is leuk om nu wat resultaten te zien, en die zijn prima, AWD's beroemdste vogel staat er goed op.
    Groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Christian
    mooi in beeld gebragt die waterspreeuw erg mooi
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He Chrisje,
    Mooie foto's. Ik zal ook eens een keer meegaan naar de AWD. Wie weet wat we weer tegenkomen...
    Groet Bas

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Christian,
    Prachtige serie van de Waterspreeuw, mooi je momenten gekozen.De resultaten vallen niet tegen met deze manier van fotograferen, mooi om te zien!!

    Gr,
    Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gaaf die waterspreeuw. Ik ben hier volgens mij nog niet eerder geweest, dus heb me meteen maar aangemeld als volger... dan weet ik de weg terug tenminste!
    Groetjes Jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie vogel is het he, die waterspreeuw.
    En lekker van dichtbij te bekijken, dus digiscopen was volgens mij niet nodig voor dit vogeltje.

    BeantwoordenVerwijderen