zondag 20 maart 2011

De schuilhut

Hoi iedereen
Dat is weer even geleden he (jammer he)
Maar hier zijn we weer met een verse blog
Het is een blog wat ik vandaag weer heb meegemaakt 20-03-2011
Vanmorgen ging om 5.45 de wekker,en na een wasbeurtje en alles ingeladen te hebben
Rij ik net over 6.00 weg in de richting van de Biesbosch
Dit keer heb ik mijn nieuwe schuiltent bij en een camoflage net
Mijn nieuwste aanwinst op gebied van vogel en wildfotografie
Bij Hank aangekomen komt net de zon op en ik maak een aantal zonsopgang foto`s
Heerlijk zo s`morgens niet druk op de weg.......



 Na een rondje door de polder te zijn gereden en diverse reeen gezien te hebben
Rij ik door in de richting van Kop in het Land een gebied in de Biesbosch
Ik stop de wagen een paar keer en luister of er vogels zitten in de buurt van waar ik sta
Dan hoor ik in de verte het roffelen van een aantal spechten
Ik stap uit de auto en wandel het gebied in ,op zoek naar een geschikte plaats om mijn schuiltent op te zetten
Heb een mooie plaats gevonden en zet mijn tentje op en bedek hem met een camouflage doek


Er zitten gelijk een aantal mezen in de buurt maar die blijven op afstand
Dan na 2 uur wachten en heerlijk genieten land er in eens een Grote Bonte specht op de boom waar ik mijn fototoestel op gericht heb.
En dan wordt het wachten beloond en kan ik een aantal mooie foto`s maken van een schitterende vogel
De Grote Bonte Specht
Hier zien jullie een aantal mooie plaatjes die ik vandaag gemaakt heb in de biesbosch











Voor mij was het een succesvolle dag ,en een eerste goede ervaring met een schuiltent
Ik hoop binnenkort op een vervolg
Iedereen de groetjes en laat even een berichtje achter Thanx
Christian

14 opmerkingen:

  1. Hoi Christian
    wat een geweldige foto's.
    groetjes herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aha, dat is dus de manier, schuiltentje en geduld ;)
    Ik beschik over beide niet, dus ik zal me er bij neer moeten leggen dat zulke plaatjes van de grote bonte specht voor mij niet weggelegd zijn, dus ik geniet er hier maar van, prachtig hoor!
    groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke site Christian en fijn dat je mijn blog wilt volgen, dat is wederzijds nu!
    Je vertoeft nogal eens in de Ardennen zie ik, mijn favoriete plek naast Zuid-Limburg en Vlaanderen voor de Wilde orchideeën in de Benelux.
    Je foto's zijn goed getimed en met een goede belichting gemaakt, succes verder en een mooie werkweek!

    groet, Henk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's van de specht.
    Met voldoende geduld vallen er dus van zulke foto's te maken, helaas heb ik niet zoveel geduld.

    groeten,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtige foto` van die specht en ik kan begrijpen dat je dag niet meer stuk kon .
    super.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dus zo doe je dit, heel mooi weten vast te leggen. Wat een schattig koppie boven het stammetje uit. Geduld en een bakkie koffie erbij, complimenten.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, you got so many beautiful photos of a lovely bird. I love to take images of it. Well done!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Al die moeite en als je dan een mooie serie kunt maken geeft dat inderdaad voldoening.
    Het is een mooie serie geworden.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een mooi serie zeg
    ik heb er erg van genoten
    gr. louisa

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Christian,
    Heel veel geduld maar dan krijg je ook prachtige opnames. Fraai gefotografeerd!!

    Gr,
    Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooie opnames !
    om zo dicht te kunnn naderen heb jij je aanwinst wel nodig.
    gr, peter

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hoi cristian
    prachtig de zonsonderopkomsten
    en dan de bonte specht wow
    toch wel erg handig zoeen tentje
    dan komen ze na je toch zeg.
    groet rini

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Christiaan, mooie serie weer. En ja vanuit zo'n schuilhut schiet je natuurlijk prachtige plaatjes.
    Groet Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Christiaan
    leuk blog, prachtige foto's
    gr. louisa

    BeantwoordenVerwijderen