maandag 5 september 2011

Lekker even gedigiscoopt

Gister was het weer redelijk goed
Ik dacht ik ga is even naar het bos naar observatiehut de Flesch
Alles mee behalve mijn tele objektief en mijn gewone lens
Daar aangekomen zaten er erg veel vogeltjes vlak bij de hut heerlijk om te zien hoe alles op en neer vloog
Er stonden wat vlierbessen struiken waar de vogels gretig van aten
Ik heb mijn telescoop opgezet en met mijn panasonic G1 heerlijk gedigiscoopt
Je moest erg snel zijn want de kleine vogeltjes zijn razend snel
Ik had er redelijk goede foto`s bij van deze kleine tjiftjaf deze zijn dus gemaakt met de digiscoop techniek
Een leuke manier van fotograferen maar heel erg moeilijk




8 opmerkingen:

  1. Hoi Christian
    Wat een geweldige foto’s ik heb er van genoten.
    Groetjes Herman

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat is nog eens mooi foto's maken, zijn prachtig geworden.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Christian,

    mooie plaatjes met deze techniek, de scherpte van de vogels ziet er goed uit bij het uitvergroten van de foto's. Wat is de afstand waarop je deze foto's hebt gemaakt?

    Groeten,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi allemaal bedankt voor jullie reaktie
    De afstand is ong 15 meter denk ik
    Het is een hele bewerkelijke manier van fotograferen,maar al doende leert men
    Gr Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De techniek ken ik niet, maar de resultaten zijn prachtig.
    Groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is inderdaad een erg mooie manier om de vogels dichter na je toe te halen en op de foto te zetten. Ik vind deze opnames zéér geslaagd.

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Christian,

    Eerlijk gezegd zie ik geen verschil in kwaliteit met een spiegelreflex met telelens dus prima resultaat!

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Christian, mooie opnames van het vogeltje.
    Ik weet niet welk vogeltje het is, weet jij zijn naam?

    Groet Kees

    BeantwoordenVerwijderen